• Bel ons: 0800 3279269
  •  

Opslagruimte FAQ

1. Hoe groot zijn de opslag boxen?

Easybox® verhuurt opslagruimtes in alle soorten en maten. De grootte van de opslag box wordt afgestemd op uw behoefte. Wij hanteren de volgende indeling;

XXS : Extra kleine box
Dit zijn kluizen van 1 tot 1,5 m2 (1 tot 1,5 m3). Handig te gebruiken voor bijvoorbeeld een archief.

XS : Kleine opslag box
Dit zijn boxen van 1 tot 2 m2 (3 tot 6 m3 aan inhoud). Handig om dozen of bijvoorbeeld ski's op te slaan

S : Standaard opslag box particulieren
Dit zijn boxen van 3 tot 4 m2 (9 tot 12 m3 aan inhoud). Meest gebruikte box door particulieren voor inboedel opslag

M : Opslag box voor verhuizing, verbouwing of grote huizen
Dit zijn boxen van 5 tot 7 m2 (15 tot 21 m3 aan inhoud). Veel gebruikt voor grotere opslag bijvoorbeeld bij een verhuizing of verbouwing.

L : Instapmodel zakelijk of voor zeer veel opslag
Dit zijn boxen van 8 tot 10 m2 (24 tot 30 m3 aan inhoud). Instapmodel voor goederen opslag zakelijk of zeer grote opslag voor particulieren.

XL en XXL : Opslagruimte voornamelijk voor zakelijk gebruik
Dit zijn boxen van 11 tot 21 m2 (33 tot 63 m3 aan inhoud). Veelal gelegen aan de drive waardoor er makkelijk in en uit geladen kan worden.

Voor echt grote partijen goederen hebben wij speciale opslagruimtes van 50 m2 tot ruim 100 m2. Een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden ziet u nadat u op onze homepage uw vestiging hebt gekozen.


2. Hoe weet ik welke opslagruimte ik nodig heb?

Om een indicatie te krijgen hoeveel ruimte u nodig hebt, kunt u gebruikmaken van onze ruimtecalculator (deze vindt u nadat in stap 2 (kies uw box). Bij Easybox® is meer mogelijk dan u denkt. Daarom raden wij u aan om eens langs te gaan bij een vestiging bij u in de buurt. Onze medewerkers laten u graag alle mogelijkheden zien.


3. Wanneer is Easybox® geopend ?

Elke dag van 6.00 - 23.00 uur heeft u toegang tot uw opslagruimte bij Easybox®, dus ook op zon- en feestdagen. De receptie is geopend van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.


4. Hoe kan ik laden en lossen?

Uiteraard kunt u bij Easybox® overdekt laden en lossen. In sommige gevallen kunt u zelfs doorrijden tot aan de deur van uw opslagruimte. Verder kunt u gratis gebruikmaken van onze grote (steek)karren en goederenlift. Sjouwen is dus niet nodig!


5. Hoe zijn mijn spullen beveiligd tegen brand en inbraak?

Al onze vestigingen voldoen aan de hoogste brand- en inbraakeisen die verzekeraars stellen aan bedrijven als Easybox®. In en rond alle vestigingen van Easybox® is 24 uurs videobewaking en 's nachts wordt het pand beveiligd door een beveiligingsbedrijf. Om uw vestiging binnen te komen, gebruikt u uw persoonlijke pincode. Uw eigen opslagruimte is beveiligd met een slot waarvan alleen u de sleutels bezit. In al onze vestigingen mag niet worden gerookt en is open vuur verboden.

Meer over veiligheid van uw opslagruimte


6. Zijn mijn spullen verzekerd?

De goederen die in uw Easybox® zijn opgeslagen, moeten verzekerd zijn. Dat kan via uw eigen inboedelverzekering. Maar let op, dit verschilt per verzekeraar. Niet elke verzekeraar dekt goederen die buiten uw eigen woning zijn opgeslagen. En vaak is de dekking maar tijdelijk. Wij raden u aan de voorwaarden van uw eigen inboedelverzekering te bekijken. Daar staat in of en hoe de goederen die u bij Easybox® hebt opgeslagen verzekerd zijn.


7. Kan ik goederen laten bezorgen en afhalen bij Easybox®?

Voor bedrijven die bij Easybox® huren, nemen wij graag goederen in ontvangst. Ook kunt u goederen laten ophalen. Wilt u hier meer over weten? Neemt u dan contact op met de vestiging in uw buurt.


8. Hoe kan ik betalen?

De huur van uw opslagruimte* betaalt u in principe elke maand per automatisch incasso. Wel zo gemakkelijk, u hebt er geen omkijken meer naar en alles staat netjes op uw afschrift.

*Contante betaling of pin betaling voor de huur zijn incidenteel mogelijk.


9. Ik ben mijn pincode vergeten! Wat moet ik nu doen?

Bij de receptie van Easybox® kunt u een nieuwe pincode krijgen. Uit veiligheidsoverwegingen geven wij deze alleen aan degene die het huurcontract heeft ondertekend. U als huurder ontvangt van ons dus alleen een nieuwe pincode als u een geldig legitimatiebewijs kan tonen.


10. Hoe zeg ik mijn opslagruimte op?

U kunt uw opslagruimte schriftelijk of per e-mail opzeggen. De opzegtermijn is in de meeste gevallen slechts 14 dagen. (afhankelijk van de afspraken)


11. Mag ik werken in mijn Easybox®?

In uw Easybox® mag u geen werkzaamheden verrichten, maar bijvoorbeeld goederen verpakken e.d. mag uiteraard wel. U mag geen machinale handelingen verrichten, omdat de verzekering dat niet toestaat.


12. Ik wil ook iemand anders toegang geven tot mijn Easybox®. Kan dat?

Ja, dat kan. U mag uw pincode die toegang geeft tot het pand aan anderen afgeven, maar wij raden u aan hier zorgvuldig mee om te gaan. U draagt immers de voledige verantwoording voor de toegang en hetgeen er gebeurt in het complex. De sleutels (en het slot) van uw opslagruimte zijn uw eigendom. U ontvangt er drie, dus u kunt er altijd één aan iemand anders geven.

Als u dat wenst kan Easybox® ook een extra pincode voor u aanmaken. Zo kunnen anderen toch bij uw opslagruimte, terwijl u er niet bent. De code kunt u op elk moment weer buiten werking laten stellen.